Επιλέξτε κατηγορία
- άγχος
- ανορεξία
- αυθεντικότητα - ευτυχία
- διάφορα
- κατάθλιψη
- αυτοπεποίθηση
- συμβουλευτική γονέων
- διαζύγιο: βοηθώντας τα παιδιά να αντιμετωπίσουν το διαζύγιο
- πως γίνονται οι καλοί μαθητές
- το φαινόμενο του bulling- «Οι νταήδες του σχολείου»
- μήπως το καλομαθαίνω;
- νυχτερινή ενούρηση
- όλα για το παιδί - ποια τα ποτελέσματα αυτού του τρόπου διαπαιδαγώγησης
- παιχνίδι το πολύτιμο
- πως θα κάνουμε την επιλογή παιχνιδιού
- λέει ψέματα- πως να το χειριστώ
- τα παιδειά έχουν ανάγκη από όρια
- σας είναι δύσκολο να του πέιτε όχι;
- τα παιδιά έχουν ανάγκη από όρια
- τα παιδιά χρειάζονται όρια και στις εξόδους
- οι λόγοι που κάποιοι γονείς βάζουν υπερβολικά όρια στα παιδιά τους
- δεν καταφέρνετε να επιβληθείτε χωρίς φωνές στο παιδί σας;
- οδηγίες για γονείς
- οι θετικοί γονείς
- Πως θα προετοιμάσεις το σώμα σου και το πνεύμα σου για τον ερχομό ενός παιδιού
- σχέσεις
- συναισθηματική νοημοσύνη
- σχέση με το φαγητό
- θηλυκή ενέργεια
Όλα για το παιδί
Όλα για το παιδί - Ποια τα ποτελέσματα αυτού του τρόπου διαπαιδαγώγησης
Από: Φύσσα Ν. Ελένη, Ψυχολόγος, Πτυχιούχος Πανεπιστημίου Κρήτης, Ψυχοθεραπεία εφήβου κι ενήλικα.
Το «Όλα για το παιδί», η διαπαιδαγώγηση της άνευ όρων επιτρεπτικότητας δηλαδή, κάνει τα παιδιά
-
Ανίκανα να αντιμετωπίσουν τη ζωή
-
Τα παιριορίζει κοινωνικά, μιας και δεν έχουν αποκτήσει τα εργαλεία εκείνα που θα τα οδηγήσουν στο να αναπτυχθούν κοινωνικά.
Πιο αναλυτικά, όταν τα παιδιά μαθαίνουν στο πρότυπο:
Μη ικανοποίηση επιθυμίας=θυμός=έκρηξη=παίρνω αυτό που θέλω, τότε δε μαθαίνουν το σωστό τρόπο επικοινωνίας και διεκδίκησης των ΘΕΛΩ μου. Με το να μη βάζουν κανόνες οι γονείς, καθηλώνουν τα παιδιά τους σε έναν πρωτόγονο τρόπο επικοινωνίας κι έτσι:
-
Δεν αναπτύσσονται οι ανθρώπινες σχέσεις των παιδιών και των συνομιλίκων τους. Τα παιδιά αισθάνονται άβολα, δηλαδή, σε ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, σε μία ομάδα κια δυσκολεύονται να συνάψουν σχέση με τα υπόλοιπα μέλη της. Κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται μέσα τους η πεποίθηση πως δεν είναι σημαντικά για τους άλλους.
-
Νιώθουν μειονεκτικά και απομονώνονται
-
Ή προσπαθούν να πάρουν προσοχή βγάζοντας επιθετικότητα
-
Νιώθυον ανασφάλεια που δε ξέρουν το πως να συμπεριφερθούν. Το πιο δηλαδή είναι το σωστό και το πιο το λάθος
-
Δεν έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και έτσι μειώνεται η απόδοση τους. Συμμετέχουν σε όσο το δυνατόν λιγότερες δραστηριότητες με αποτέλεσμα να περιορίζονται και οι εμπιερίες τους σωματικές ή συναισθηματικές και άρα και η σωματική ή συναισθηματική τους ανάπτυξη. Τελικά μένουν με την αίσθηση «όλα είναι βουνό» και «δε θα τα καταφέρω ποτέ», αντί να σκέφτονται ότι «είναι δύσκολο και δεν μπορώ να τα καταφέρω ακόμα, αλλά θα τα καταφέρω αργότερα».
-
Κάποια παιδιά από την άλλη νιώθουν επιθυμία για δύναμη. Από τη στιγμή που αυτά τα παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες να ανταποκριθούν στα διάφορα καθήκοντα τους, λόγω του ότι δεν έχουν σταθερή βάση κανόνων από πίσω τους, αναπληρώνουν αυτή την ανασφάλεια τους με την επιθυμία τους για δύναμη και κυριαρχία. Συχνά λοιπόν, καταλήγουν εγωκεντρικοί ενήλικες.
Συμπερασματικά θα λέγαμε πως το «όλα για τα παιδιά» κάθε άλλο παρά ελεύθερα τα αφήνει, αφού τους στερεί την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και τα παγιδεύει